Den overordnede Grundejerforening Margretheholm

< Tilbage

Bestyrelsesmøde 4/3-202510-03-2025 - 10:42

• Ny serviceaftale: Der blev diskuteret en ny serviceaftale og de udfordringer, der har været med at få bud fra forskellige leverandører. Det blev nævnt, at to virksomheder har afgivet bud, men en af dem trak sig, da de ikke kunne konkurrere på prisen. Det blev foreslået at følge op med ejerforeningen og eventuelt genoptage dialogen med den virksomhed, der trak sig, hvis det bliver aktuelt.

• Bud fra leverandør A: Det blev forklaret, at leverandør A oprindeligt ønskede at byde på administrationen, men trak sig pga. prisen. En ny kontaktperson hos leverandøren bekræftede samme beslutning.

• Bud fra leverandør B: Der er modtaget bud fra leverandør B samt en intern enhed. Overvejelser om at indhente et tredje bud blev drøftet.

• Opfølgning med ejerforeningen, Udsigten: Der blev foreslået opfølgning med ejerforeningen i næste uge. Hvis de vælger at gå videre med leverandør A, kan der anmodes om en konkret pris.

• Prisovervejelser: Der blev nævnt, at leverandør A måske ikke ønsker at bruge tid, hvis de ikke har en reel chance for at vinde kontrakten. Samtidig blev det bemærket, at leverandør C’s pris ikke nødvendigvis afhænger af leverandør A’s bud.

• Ejerforeningens administration: Administrationen af ejerforeningen og de modtagne bud blev drøftet. Det blev nævnt, at leverandør B’s driftsafdeling præsterede bedre end leverandør A’s. Bekymringer om daglige driftsomkostninger blev rejst, og der blev foreslået en forhandling om faste priser.

• Præsentation af bud: Begge leverandører præsenterede deres bud på et bestyrelsesmøde. Prisniveauet var ens, men leverandør B’s driftsafdeling klarede sig bedre.

• Bekymring for driftsomkostninger: Der blev udtrykt bekymring for, at daglige driftsomkostninger kan stige uforudsigeligt pga. ad hoc-regninger.

• Faste priser: Det blev drøftet, hvordan leverandørerne kan presses til at tilbyde faste priser for administrationen for at undgå uforudsete omkostninger.

• Kontraktens omfang: Kontraktens omfang blev drøftet, herunder administration og viceværtopgaver, som er mere omfattende end den nuværende aftale.

• Vandprøver i forbindelse med ansøgning om dybbezone: Der er taget vandprøver i samarbejde med en ekstern partner, og resultaterne var bedre end forventet. Resultaterne er videregivet til kommunen, og der afventes svar.

Badebroer: Behovet for en flydespærring ved badebroen blev diskuteret, da vanddybden er utilstrækkelig. Omkostningerne ved en løsning vil blive undersøgt, og muligheden for ekstern finansiering overvejes.

• Bådpladser: Der er to ledige bådpladser, og alle ansøgere har fået plads. Størrelsen på bådene blev drøftet, og der blev besluttet at indhente anbefalinger fra producenten for at undgå skader på broen. Der blev også besluttet at indføre toårige lejeaftaler for en del af pladserne.

• Hjemmeside: Der er modtaget tilbud på at opdatere hjemmesiden, men beslutningen afventer bekræftelse af en ny administrator, som muligvis har en færdig løsning.

• Ekspropriation: Kommunen har startet en sag om ekspropriation af specifikke arealer. Der er endnu ikke modtaget yderligere information, men det forventes, at sagen vil tage tid. Det blev nævnt, at juridisk bistand kan blive nødvendig.

• Kloakledning: Kommunen har beskadiget en kloakledning og kræver, at ejerforeningen, Søflyhusene skal dække omkostningerne samt eventuel omlægning af kloakledningen. Der er sendt et svar til kommunen, og der afventes en reaktion. Tidligere erfaringer med at udfordre kommunens krav blev fremhævet.

• Parkering: Der er truffet beslutning om at indføre 4-timers parkering mellem kl. 8 og 23 ved enhederne. En interessent har ikke reageret på henvendelser vedrørende parkering, men det blev besluttet at gå videre med opsætning af skilte.

• Handicappladser: Der blev konstateret, at der ikke er problemer med handicappladserne, og punktet blev derfor fjernet fra dagsordenen.

• Generalforsamling: Forberedelserne til generalforsamlingen den 27. maj blev drøftet. Det blev besluttet at informere relevante foreninger om fristen for forslag og at sende en officiel indkaldelse.

• Hundelorte: Der har været diskussioner på sociale medier om hundelorte. Muligheden for at indføre en husorden blev drøftet, ligesom opsætning af skilte med regler for hunde. Priser på skilte undersøges.

• Free Library: Placeringen af et lille bibliotek blev besluttet, og det blev præciseret, at det har en begrænset størrelse.

• Fodboldmål: Vedligeholdelse af fodboldmål blev diskuteret. Det blev konstateret, at de mål, der er i dårlig stand, er private, og derfor ikke foreningens ansvar.

• Beskæring af træer: Nogle beboere har anmodet om beskæring af træer for at få mere sol på terrasserne. Bestyrelsen er enig om, at vi ønsker at bevare så meget grønt i området som muligt, og at beskæring kun foretages, hvis der er sikkerhedsmæssige årsager.

• Momsregistrering: Momsregistreringen er gennemført, og en interessent er informeret om, at der fra 2025 vil være moms på fakturaer.

• Parkeringskælder: Et tilbud på vask af parkeringskælderen er godkendt, og arbejdet vil blive igangsat snart.

• Cykeloprydning: Cykeloprydning på DOGMs område vil finde sted i oktober, mens det for ejerforeningerne, Udsigten sker i april.

• Legeplads: Der er modtaget tilbud på en ny legeplads, men yderligere dialog om behov og finansiering er nødvendig. Muligheden for at søge fondsmidler blev nævnt.

• Trampolin: Der har været klager over placeringen af en trampolin. Det blev besluttet, at den forbliver på sin nuværende placering, medmindre en formel anmodning fra den respektive bestyrelse indkommer

< Tilbage